26.11.14 г.

Сънищата - начин на употреба

В края на август главата ми е кошер от мисли, от неописани сънища, от несподелени предчувствия.
Пътувам на лунна светлина с този ретро трамвай от младостта ми и всяка спирка по пътя има символ, който не аз разгадавам. Ето я Семинарията, която Яна разкри очевАдното, че символизира Божественото, познатия ми Химически факултет, в който ходех на обяд (разбира се, че точно там ще обядвам – в света на самата Химия)докато бях студентка...
А пък Химията ... Химията е една много важна съставка (както не само се досещате, ами направо знаете), за да съществува Любовта. Има или няма химия в живота ви, във връзката ви? Има или няма питам? А вие питате ли се вечер в леглото преди да заспите, докато разсеяно пътувате в метрото, докато случайно съзирате целуващи се на улицата?
Имам още много път да пропътувам и моля ватмана да спре при  първото такси ...защото искам да пристигна бързо там, за където съм тръгнала, защото аз съм си такава – светкавица! За съжаление, такситата на пиацата са заети и единственото свободно такси, което съзирам( за да има fair play) е за един рус сладур, чакащ явно преди мен, който обаче ми предлага да си поделим пътуването донякъде.
И пак съм на трамвайна спирка, но този път на колелото на петицата, на Княжево. Княжево винаги свързвам с летни ученически излети в спортни дни, когато не учехме,а се разхождахме из планината безгрижни момчета и момичета.
Срещам мой приятел, когото не съм виждала от дълго време. Интересува се какво се случва с мен. Аз проронвам: „Работя. Пиша стихове.” А той само някак благосклонно отвръща: „Ами, хубаво!” . Чувствам се длъжна да се защитя и пояснявам някак гордо: „ Пиша в стихове пожелания за хора на техните празници. Пиша щастливи стихове.” и очите ми спират на стената, покрита с картинки от буквар, под всяка от тях е написано значението им. Това ме озадачава... Нима на някого не му е ясно?!?
Виждам  картинка на „пиленца”, виждам картинка на „хляб” и се замислям: „Интересно, няма синоним за хляб. Той е първоизточника!”  
Пиленцата  символизират духовното начало, младите души в Рая. Хлябът от своя страна е символ свързан с вечния цикъл на живота, с  безкрайността, с плодородието,  с тялото Божие. Христос е истинският хляб, който слиза от небето, за да даде Живот на света. Приет от човека като свето причастие води до обновяване на живота!

Не случайно с този сън, сега , от разстоянието на последните 3 месеца разбирам, че съм приключила един важен етап в живота си ... и започнах да рисувам.

26.11.2014

Елена Такева

Няма коментари:

Публикуване на коментар