3.09.11 г.

КАЛИНКА ВЪРХУ ЯГОДОВ ЛИСТ

Коя е дъщеря ми?
Историите за нея изцеляват,защото всяка история сама по себе си е лекарство,което лекува както индивида , така и обществото.
Обичам да си спомням случки от нашия живот, защото те раздвижват вътрешния ми свят, понякога притиснат в ъгъла от забързаното всекидневие и ме карат да се усмихна. Хей тъй, просто така да изникне една усмивка на лицето ми и да озари пътя , по който вървя.
Историята смазва пантите,показва пътя навън, надолу и нагоре, отваря широки врати,там където някога е имало иззидани стени и води неминуемо към любовта и познанието за самите нас – две жени завинаги свързани помежду си, както небето и Земята, Слънцето и Луната, денят и нощта.
Коя е дъщеря ми?
Тя е изворът, светлината, нощта, мракът и изгревът.
Тя е в уханието на пролетта, в докосването на слънчевия лъч, в калинката върху зеленото листо, в цъфналото цвете, в багрите на есента, в разтопената снежинка на бузата ми.
Тя е приказка преди сън.
Тя е песен на птици, които разкриват тайни.Тя е гласът, който ме зове, когато се губя.Тя е моето лекарство , когато боледувам.
Тя е онази, която се гневи от несправедливости. Моите несправедливости!
Тя е онази, която променя живота ми. Тя е онази, която оставям да се грижи за дома ни. Тя е онази, при която се връщам.
Тя е моето начало.
Тази, която ми дава сили да продължа, да се изправя, да бъда!
Тя поражда нови идеи у мен и оставя стъпки, които трябва да различа.
Тя е бъдещето. Тя е в настоящето – храним се на една маса, усещам равномерното й дишане, когато заспи; чувам шумът – забързания шум, когато се приготвя за среща; намирам разпиляни листове на английски и испански – следи от училище; червилото й забравено на кухненската маса...
Тя е в бъдещето и се връща назад , за да ме открие.
Тя живее с поезия и песен.
Тя живее в стихове и музика.
Тя е в мига, точно преди да ме споходи вдъхновение.
Тя е в сънищата ми преди пробуждане.
Тя е в дните и в нощите ми.
Тя е у мен !
Завинаги !

Юли 2011
Елена Такева

"ВЪЗМОЖНИТЕ МАЙКИ"- италианско издание
"Mamme possibili"- edizione italiana
Издателство "СКАЛИНО"

Няма коментари:

Публикуване на коментар